Saturday, October 23, 2010

Kerja

Argh...terpaksa wat overtime ari ni..Aku ni bukan boleh lama2 kt tempat kerja tapi ari ni terpaksa..ni semua gara2 ari ni aku dihantar oleh hubby.So kena tunggu dia habih meeting...Dari dulu lagi aku ni terkenal dgn cikgu yg selalu balik on-time (bukan balik awal ek). Cukup2 ajer jam kat mesin punch card tu aku dah tekankan kad aku tu..Kalau kt sek lama aku dulu aku selalu berebut ngan sorang akak tu..hehehe..kadang2 my ex pengetua sengaja aje tunggu kt mesin tu...AKU APA KISAH...buat dek ajer..bukannya aku blah awai..dah habih waktu balik ajer la..tunggu lama2 pun bukan leh dpt 'C'..
Cakap pasai "C" ni aku rasa ramai di antara kita yg mahukan ia..bukannya apa, ini menunjukkan yg penat lelah kita tu dihargai. Datang kerja awal, balik lambat, kadang2 sampai 2 3 post penting yg kita pegang..so bila kita dapat "C" memang la seronok. Tapi apa perasaan kita bila dah kerja  bertahun2 tapi apa yg kita wat selama ni langsung x dipandang. Last2 org yg baru ajer keja dapat "C"..HANGIN TAK? So kalau terkena mcm ni..anggaplah itu bukan rezeki kita..insya-allah kita akan dapat yg lebih baik lagi.

No comments: