Saturday, April 28, 2012

CLEAN AKA BERSIH

Hari ini satu lagi perhimpunan BERSIH diadakan di ibu negara. Bagi yg menyertai BERSIH mereka merasakan telah melakukan perkara yg betul...kononnya inginkan pilihanraya nanti bersih sebersihnya. Nak tuntut KEADILAN konon?Tapi bagi mereka yg melihat pasti merasakan sebaiknya.
W/pun aku tidak berada di sana tapi dari gambar2 dan berita yg aku lihat, itukah yg mahu ditunjukkan oleh mereka? Penuh dengan keganasan. Sanggup memecahkan dan merosakkan harta awam.  Habih lumpuh ekonomi negara atas sikap yg tidak bertanggungjawab itu. Apa motif mereka bila membawa bersama anak2 kecil ke situ. Tidak terfikirkah mereka jika berlaku sesuatu yg tidak diingini ke atas anak kecil itu? Mungkin mereka akan menyalahkan pihak berkuasa pulak?
Rata2 peserta BERSIH ini aku tgk kebanyakkannya MELAYU. Kenapa perlu kita ikut sedangkan yg menjadi ketuanya .........! Adakah kita mahu negara ini di perintah oleh kaum lain ? Tidak ada OTAKKAH?
Cukup2 lah dengan semua sandiwara itu.. nanti bila pihak berkuasa cuba meleraikan mereka...akan berkata pulak.. PIHAK BERKUASA MELAKUKAN KEKERASAN.. kalau aku lah pihak berkuasa itu, mmg itu lah yg aku akan lakukan.
Cuba kita tgk keadaan dirumah, jika anak kita melakukan kesalahan yg berat, sbg ibu bapa, bagaimanakah reaksi kita.. MESTI AKAN MENGHUKUM mereka kan?
Cukup2 lah.. AKU INGINKAN SEBUAH NEGARA YG AMAN

No comments: